کاربرد گجت هوشمندچیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاربرد گجت هوشمندچیست؟
نوشته شده در شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 734
نویسنده : مهرزاد نظرزاد

 

گجت هوشمند، ابزار جدیدی است که بواسطه آن می توان حتی از سرقت در خانه ها جلوگیری به عمل آورد و در نتیجه موجب افزایش ضریب امنیت خانه‌های کاربران، می گردد. بنابراین می توانید با آرامش خاطر بیشتری به مسافرت بروید و نگران عوامل تهدید کننده خارجی نباشید.

گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی این روزها سبب شده است که، هر روز وسایل الکترونیکی وگجت‌های هوشمند بسیاری اختراع شود که موجب آسایش بیشتر مردم و کاربران خانه های هوشمند می گردد، از این رو بهتر است کاربران هنگام نیاز بخصوص زمانی که به سفر می‌روند، از این سیستم ها استفاده نمایند و از امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیر آن بهره مند گردند.

هدف ما در این مقاله بررسی اجمالی گجت‌های هوشمند نوینی است که در زندگی بسیاری از کاربران تاثیر چشم گیری گذاشته است، خواهیم پرداخت:

آیا ترموستات‌های هوشمند یک جور گجت هوشمند محسوب میگردند؟

بله، البته. امروزه ترموستات های وای فایی که در بازار موجودند، می توانند با یک سری رادیاتور مشخص در تعامل باشند. اما بخش چشم گیری از آنها برای سیستم های تهویه مطبوعی بهینه سازی شده اند که می توانند هوای سرد یا گرم را از یک منبع واحد در فضای خانه ها به جریان بیندازند. در صورتی که کاربران خانه هوشمند، از یک ترموستات هوشمند در خانه خود استفاده نمایند، می توانند با خیالی آسوده به مسافرت بروند چرا که این گجت جدید و هوشمند قادر است دمای محیط خانه را با دقت بسیار بالایی اندازه گیری نماید و در صورت کم یا زیاد بودن دمای محیط، با ارسال یک پیام به گوشی هوشمند کاربران، تغیرات لازم را در دمای محیط بوجود آورد.

کاربرانی که از این گجت هوشمند در خانه خود بهره می برند، حتی می توانند بدون نیاز به هماهنگی ترموستات با آنها، قبل از مسافرت خود به صورت اتوماتیک و خودکار تنظیم نمایند، تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم خانه آنها را ایمن و مناسب نگه دارد. همچنین این ترموستات‌های هوشمند قادرند هرگونه افزایش ناگهانی دمای هوای محیط و دود حاصل از آتش سوزی را به کاربران اطلاع دهند.

گجت هوشمند- چراغ‌های هوشمند

حتما تا به حال  برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام ترک خانه و سفرهای نسبتا طولانی، یک یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید؟ خب برای راحت شدن خیالتان باید بگوییم که متاسفانه یا خوشبختانه این کار هرگز موجب فریب دزدان نمی گردد !!! چرا که مسلما آنها می‌دانند شما به صورت شبانه‌روزی لامپ خانه‌ خود را روشن نمی گذارید و در وهله ی بعد باید این نکته را در نظر داشت که این امر موجب اتلاف انرژی برق نیز می گردد.

در حال حاضر پیشنهاد ما بهره گیری از گجت هوشمند، چراغ‌های هوشمند است. شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را به گونه ای تنظیم نمایید که فقط در هنگام شب روشن شوند و در روشنایی روز به طور خودکار خاموش گردند. این کار جلوه بسیار طبیعی داشته و تصور افراد غریبه و سارقان احتمالی را از خالی بودن خانه شما منحرف می نماید و باور آنها را به سمت اینکه ساکنین خانه در آن حضور دارند تغییر می دهد. همانطور که اشاره کردیم، از مزیت های دیگر بهره گیری از چراغ های هوشمند، جلوگیری از اتلاف انرژی وکمک به مصرف بهینه انرژی برق خواهد بود.

گجت هوشمند-کنترل هوشمند

یکی دیگر از شیوه هایی که کاربران به هنگام سفر و ترک منزل به کار می برند، روشن گذاشتن مداوم تلویزیون می باشد. اما این دیدگاه هم اصلا خوب به نظر نمی رسد. اما با عرضه کنترل‌های هوشمند کاربران قادرخواهند بود دورادور تلویزیون یا رادیوی خود را روشن یا خاموش نمایند، به گونه‌ای که برای افراد غریبه خارج از منزل بسیار طبیعی جلوه کرده و در طول روز با انتشار صداهای مربوط فیلم و برنامه‌های تلویزیونی جوری بنظر برسد که کاربران مشغول تماشای تلویزیون هستند. بدین ترتیب سارقان احتمالی از دستبرد زدن و نقشه کشیدن برای خانه مذکور صرف نظر می نمایند.

یکی دیگر از کاربردهای کنترل هوشمند، باز و بسته کردن کرکره پنجره های خانه است.کاربران می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود باز و بسته کردن کرکره ها و پرده های خانه خود را نیز کنترل نمایند.

 دوربین مداربسته و  گجت زنگ درب هوشمند

معمولا یکی از کارهایی که سارقان احتمالی انجام می دهند، زدن زنگ در خانه مورد نظرشان است، به جهت اینکه اطمینان حاصل نمایند، که آیا کسی داخل خانه حضور دارد یا خیر. با نصب گجت هوشمند زنگ پشت درب ورودی خانه‌تان، شما قادر خواهید بود از نزدیک شدن و پرسه زدن افراد غریبه به سمت خانه تان آگاه شوید. دوربین‌های امنیتی هم که همواره از تمامی اتفاقات رخ داده و افرادی که در نزدیکی منزل شما رفت و آمدهای مشکوکی دارند، تصویر و ویدیو تهیه می نماید تا در مواقع لزوم، به کاربران برای شناسایی افراد کمک کند.

 گجت هوشمند اسپیکر آمازون اکو

اگر می خواهید منزل مسکونی خود را هوشمند کنید، یکی از دستگاه های مجازی خوب در این زمینه که دستیار بسیار خوبی برای شما خواهد بود توسط کمپانی های بسیار معتبری نظیر گوگل، اپل، آمازون به بازار عرضه می گردد. انتخاب بین این گزینه ها و خرید بهترین گزینه ممکن است کار آسانی نباشد، در این لیست و بررسی های صورت گرفته با بهترین گزینه آشنا خواهید شد:

گجت هوشمند آمازون اکو، اسپیکر هوشمند بسیار مناسبی است که دارای طراحی بسیار زیبایی نیز می باشد. از ویژگی های مثبت آمازون اکو می توانیم به کار کرد هماهنگ آن با سایر دستگاه های آمازون و همچنین انعطاف پذیری در اتصال به سایر تکنولوژی های منزل اشاره نمود. از سوی دیگر در ارزیابی ویژگی های منفی این گجت هوشمند نیز می توان به اپلیکیشن نسبتاً ضعیف این دستگاه اشاره کرد.

آمازون اکو محصولی به نسبت با کیفیت تر و با قدمت بسیار بالاتری نسبت به اسپیکر گوگل و اپل است. در واقع زمانی که گوگل و اپل در فکر طراحی و ایده پردازی بودند آمازون اکو محصول خود را به بازار عرضه کرده بود.

قابلیت های آمازون اکو نیز درست مانند، بسیاری از دستیاران هوشمند مشابه دیگر بسیار است، به عنوان مثال شما با استفاده از آمازون اکو می توانید غذا سفارش دهید و لیست کارهای خود را در منزل چک نمایید و با همکاری این گجت هوشمند، که نقش دستیار شما را ایفا می کند، کارهای روزانه خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانید.

تنظیم نور لامپ ها بوسیله گجت هوشمند

با استفاده از گجت هوشمند  Philips Hueدر خانه هوشمند، کاربر می تواند با گوشی آیفون خود لامپ ها را خاموش و روشن نماید، از ویژگی های مثبت این تنظیم کننده هوشمند می توان به سهولت در نصب اپلیکیشن و استفاده از آن اشاره نمود و نکته منفی این دیوایس قیمت بالای تنظیم کننده آن می باشد.

یکی از این الزامات در هوشمندسازی ساختمان دیوایسی است که، نقش تنظیم کنندگی هوشمند نور لامپ ها را بر عهده دارد و برای کاربران این امکان را فراهم می آورد که از راه دور چراغ ها را خاموش و روشن نمایند و یا حتی نور چراغ ها را کم و زیاد کنند. گجنت تنظیم کننده نور چراغ هوشمند  Philips Hue بهترین تنظیم کننده نور هوشمند در بازار است.

 این گجت هوشمند فیلیپس دست شما را برای تنظیم نور لامپ ها باز می گذارد و با سیستم های کنترل خانگی Apple HomeKit, Nest و Samsung Smart نیز سازگار است.

 




:: موضوعات مرتبط: مقالات pdf , ,
:: برچسب‌ها: گجت هوشمند , سیستم هوشمند , ساختمان هوشمند , ترموستات ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: